Pelakon senior, Zarina Zainuddin meminta supaya kita semua saling bermaaf-maafan sempena Syawal ini, lupakan sengketa yang pernah wujud.

Kongsinya lagi, manusia memang tidak pernah terlepas dari melakukan kesilapan.

“Assalamualaikum Selamat berhari raya di bandar pula ya..Penat beraya kat kampung tak abis lagi ni..Dalam pada kita beraya jumpa saudara mara sahabat handai..bermaaf maafaan sesama kita.. Memaafkan dan lupakan lah sengketa yang ada..

“manusia selalu buat salah kadang ikut nafsu bila berkata kata main sedap mulut jer cakap hakikatnya kita dah rosakkan perasaan orang..kalau orang yang pergi sekolah bagus didikan mak ayah atuk nenek dia nak cakap tak elok pun dia fikir dulu kadang telan jer kata2 tu..

“tapi kalau orang yang bernafsu syaitan dia ikutkan perasaan amarahnya.. geng Syaiton .. anggap jer orang tu tk de adab kurang iman ..kesian kalah dengan nafsu sendiri,” tulisnya.

Zarina turut meminta agar peminat tidak keliru dengan watak lakonannya dengan kehidupan realiti.

“Maafkan saya kalau saya berlakun drama suka marah2 itu drama watak saya begitu..saya kumpulkan segala amarah saya lontarkan dalam drama lakunan saya.

“tapi saya berlakun dapat duit hokay .. ingat sikit kalau mengata menghasut dan jadi batu api pun dah geng dengan syaiton.

“duit tak dapat tapi dapat dosa kering saja.. Tenang2 aja jangan difikir sangat masaalah orang biar dia fikir sendiri..kita pun dah banyak masaalah.. jangan stress cepat tua.. baik minum jus pucuk harumnita tentu awet muda sentiasa senyum berseri seri..suci kan diri dari fikir benda negatif kita ni manusia biasa happy2 aje..life must go on..

“Lagi satu arwah opah saya kate..biar orang buat kite kite jangan buat orang.. Allah ada ,InsyaAllah segalanyanya milik Allah harta dunia kita pinjan kejap masuk kubur tak bawak apa2 ..bawak kain putih dan amalan yang ada ..itu pun kalau ade..kalau tak ade,” tulisnya panjang lebar.

View this post on Instagram

Assalamualaikum Selamat berhari raya di bandar pula ya.. Penat beraya kat kampung tak abis lagi ni.. Dalam pada kita beraya jumpa saudara mara sahabat handai..bermaaf maafaan sesama kita.. Memaafkan dan lupakan lah sengketa yang ada.. manusia selalu buat salah kadang ikut nafsu bila berkata kata main sedap mulut jer cakap hakikatnya kita dah rosakkan perasaan orang..kalau orang yang pergi sekolah bagus didikan mak ayah atuk nenek dia nak cakap tak elok pun dia fikir dulu kadang telan jer kata2 tu.. tapi kalau orang yang bernafsu syaitan dia ikutkan perasaan amarahnya.. geng Syaiton .. anggap jer orang tu tk de adab kurang iman ..kesian kalah dengan nafsu sendiri.. Maafkan saya kalau saya berlakun drama suka marah2 itu drama watak saya begitu..saya kumpulkan segala amarah saya lontarkan dalam drama lakunan saya..tapi saya berlakun dapat duit hokay .. ingat sikit kalau mengata menghasut dan jadi batu api pun dah geng dengan syaiton..duit tak dapat tapi dapat dosa kering saja.. Tenang2 aja jangan difikir sangat masaalah orang biar dia fikir sendiri..kita pun dah banyak masaalah.. jangan stress cepat tua.. baik minum jus pucuk harumnita tentu awet muda sentiasa senyum berseri seri..suci kan diri dari fikir benda negatif kita ni manusia biasa happy2 aje..life must go on.. Lagi satu arwah opah saya kate..biar orang buat kite kite jangan buat orang.. Allah ada ,InsyaAllah segalanyanya milik Allah harta dunia kita pinjan kejap masuk kubur tak bawak apa2 ..bawak kain putih dan amalan yang ada ..itu pun kalau ade..kalau tak ade .😥 📸 @pinography Beg raya @ravaka.my

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_) on

Lantas, perkongsian oleh pelakon yang berusia 45 tahun itu telah mendapat perhatian peminat.

Rata-rata peminat bersetuju dengan nukilan yang dikongsi oleh Zarina.

View this post on Instagram

Family bonding 💕😘😍 Masih beraya kita

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_) on

Foto : Instagram Zarina Zainuddin

Apa Kata Anda