Semenjak menyertai petandingan Muzikal Lawak Superstar musim pertama, hubungan diantara pelawak dan penyampai radio, Danial Zaini bersama penyanyi, Azmi Saat kini dilihat semakin akrab.

Malah, mereka juga sering kali dilihat ada bersama untuk menjayakan beberapa buah projek khas.

Terbaru, diatas permintaan ramai, Danial ada berkongsi sebuah video yang memaparkan cara Azmi yang juga merupakan orang kelainan upaya (OKU) menggunakan telefon bimbitnya untuk kegunaan harian.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danial Zaini (@danialzain1)

“Ramai tanya macam mana @azmi_saat balas whatsapp tengok handphone semua. Ni lah jawapan nye. Hebatkan Azmi,” tulisya.

Jelas Azmi, telefon bimbitnya itu telah pun disertakan dengan sistem pembesar suara yang akan mengenal pasti kesemua butang dan aplikasi yang hendak dia gunakan.

IKLAN

Katanya lagi, dia juga akan menggunakan deria pendengarannya untuk menaip mesej.

Video berdurasi hampir semint itu dikongsikan oleh Danial menerusi entri terkini di laman Instagram.

IKLAN

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen teruja selain turut meluahkan rasa kagum melihat kebolehan yang ditunjukkan oleh Azmi.

“SubhanaAllah, maha suci Allah yang menciptakan semuanya,” komen seorang pengguna Instagram.

“Lajunyaaa, aku yang nampak ni pon selalu kena marah dengan suami lambtt balas mesej. Dah la lmbat, typo plak tu. Hebat,” tulis individu lain pula.

IKLAN

“Biasa nampak dah orang yang x nampak guna serius laju benda tu cakap. Kita pon tak dspst tangkap,” jelas seorang individu.

Terdahulu, Azmi dan Danial kini sedang bergandingan bersama pelawak senior, Shamsul Ghau Ghau bagi program lawak terbaru bersempena bulan Ramadan yang berjudul Gema Lawak Superstar (GLS2021)

GLS 2021 yang dihoskan oleh pelakon, Kamal Adli boleh ditonton pada setiap hari Jumaat pada jam 9 malam di saluran Astro Warna dan Warna HD.

Sumber: Instagram Danial Zaini