Pelakon dan pelawak, Zizan Razak tidak dapat menyembunyikan perasaan sedihnya saat melawat rumah kuaters yang pernah didiaminya satu ketika dahulu sebelum dia bergelar anak seni.

Menurut Zizan, rumah yang terletak di Jalan Terkukur, Kuala Terengganu itu mempunyai 1001 kenangan indah yang tidak mungkin dapat dilupakannya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Z I Z A N R A Z A K (@zizanrazak869)

“Suatu pengalaman yang hanya menjadi sebuah cerita dimasa hadapan yang tidak mungkin lagi berulang.

“Ini rumah Zizan membesar. Rumah yang penuh sejarah sebelom Zizang menjadi Zizan. Pelabagai cerita Zizan dan keluarga tertulis dirumah ini.

“Selepas bertahun tinggalkan rumah ni dan bila Zizan masuk rasa nak menitis air mata rindu masa kami tinggal disini,” tulisnya.

Kisah tersebut dikongsikan oleh pelakon filem, Polis Evo itu menerusi sebuah video yang dimuat naik di laman Instagram.

IKLAN

Menerusi video berdurasi hampir tiga minit itu, Zizan turut dilihat berkongsi keadaan rumahnya itu buat tatapan para peminat.

Dalam pada itu, Zizan turut memaklumkan dia terpaksa berpindah daripada rumah tersebut selepas kerajaan negeri memutuskan untuk mengambil alih semula kawasan berkenaan untuk menjalankan projek rumah flat.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen dan rakan artis turut tersentuh melihat perkongsian tersebut selain turut meluahkan rasa bangga dengan kejayaan yang telah dikecapi Zizan sehingga ke hari ini.

IKLAN

“Tak lupa asal usul, salute.

“Kadang bila kita tengok masa lampau kita, automatik kita akan rasa bersyukur dengan semua nikmat yang kita miliki sekarang.

“Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat tinggal kita kan. Kenangan sangat tu.

“Video ini buat saya terinspirasi dengan Abang Zizan,” antara reaksi-reaksi netizen di laman Instagram.

IKLAN

Baru-baru ini, Zizan telah pun menyertai sebuah misi bantuan bagi menyampaikan sumbangan buat para penduduk di Pulau Perhentian yang terjejas akibat pendamik Covid-19 ini.

Dalam perkembangan lain, Media Hiburan kini sedang menganjurkan pertandingan menarik bersempena dengan MCO 3.0 ini, siapa tahu rezeki akan jadi milik anda.

Pertandingan nyanyian ‘Karok Lockdown’ khas buat anda yang mahu ketengahkan bakat menyanyi, kalau bertuah ganjaran wang tunai menanti!

Apa yang anda perlu buat? Klik saja link DI SINI untuk mendaftar sekarang. Mana tau korang pemenang yang kami cari, all the best!

Sumber: Instagram Zizan Razak